google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
کرزی از انتصاب مجدد بهرامی اظهار خرسندی کرد
در مراسمـ تقدیمـ استوارنامه سفیر جدید ایران در کابل
رئیس جمهور کشورمان با اظهار خرسندی از انتصاب مجدد محمدرضا بهرامی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کابل، گفت که این امر می تواند در بهبود روابط افغانستان و ایران مؤثر واقع شود. به گزارش انصار به نقل از فارس، حامد کرزی رئیس جمهور کشور طی مراسمی استوارنامه محمدرضا بهرامی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کابل را دریافت کرد. در این مراسم که بعداز ظهر روز یکشنبه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، هر 2 طرف در خصوص روابط و همکاری های کابل- تهران بحث و تبادل نظر کردند. رئیس جمهور کرزی خطاب به بهرامی گفت: از این که بار دیگر به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل حضور یافتید، خرسندم. کرزی تصریح کرد: بر اساس تجربه هایی که دارید بدون شک انتصاب مجدد شما در این پست، در بهبود روابط افغانستان و ایران مؤثر واقع خواهد شد. بهرامی نیز در سخنانی بیان داشت که دولت جدید ایران احترام ویژه ای برای افغانستان قائل است. سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با اشاره به حضور مهاجرین افغان در ایران خاطرنشان کرد: تهران در خصوص تمدید اقامت مهاجرین افغان در ایران تلاش می کند. بهرامی به روابط اقتصادی ایران و افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: یک گروه فوق العاده اقتصادی جمهوری اسلامی ایران علاقمند سرمایه گذاری بوده و به زودی به افغانستان خواهد آمد. در مراسم معارفه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، (ضرار احمد مقبل) سرپرست وزارت امور خارجه کشور نیز حضور داشت. محمدرضا بهرامی سفیر جدید ایران در افغانستان از سال 1381 تا 1384 نیز سفیر ایران در افغانستان بود. وی پیش از انتصاب به سمت سفیر ایران در افغانستان به عنوان سرکنسول ایران در (جلال آباد) در زمان طالبان و سرکنسول ایران در (قندهار) نیز (سال 1381) انجام وظیفه کرده بود. پس از پایان مأموریت بهرامی به عنوان سفیر و پیش از بازگشت به ایران، حامد کرزی در مراسم تودیع وی در سال 84 نشان عالی دولتی (شهیداحمد شاه مسعود) را به وی اعطا کرد. نشان شهید مسعود بنا به ماده 64 قانون اساسی افغانستان به خاطر ارج گذاری از خدمات شایسته و قابل تقدیر وی در جهت تحکیم روابط، حسن همجواری بین دو کشور همسایه و کمک به بازسازی و تداوم روابط حسنه به وی اعطا شد. در مراسم تودیع بهرامی در سال 84، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی گفت: بهرامی در دوران 4 ساله حضورش در افغانستان به عنوان سفیر، روابط دو کشور را به هم نزدیک و به دو ملت خدمت کرد. وی اضافه کرد: در این مدت او مانند (یک برادر) نه به عنوان سفیر در راه تقویت و توسعه مناسبات دو کشور تلاش زیادی کرد. بهرامی از سال 1362 تا پایان سال 1368 در بخش امور افغانستان وزارت (کشور) داخلۀ ایران و از سال 1369تاکنون در وزارت امور خارجه آن کشور مشغول به کار بوده است. وی در زمینه مسائل روز افغانستان نیز در این چند سال مرجع بسیاری از مطالب کارشناسانه در حوزه افغانستان بوده است. (جانان موسی زی)، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دو هفته پیش با ابراز خشنودی از معرفی محمدرضا بهرامی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، گفت: دولت و ملت افغانستان خاطره بسیار نیک از آقای بهرامی دارند. وی افزود: بهرامی برای تقویت روابط دو کشور تلاش های زیادی را انجام داده و به گسترش این روابط اعتقاد راسخ دارد. سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: کابل با مطرح شدن نام آقای بهرامی قبل از انجام تشریفات اداری موافقت خود را با حضور ایشان در کابل اعلام کرد و از این بابت خشنود هستیم.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





