google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
رییس جمهور غنی ماه آینده به پاکستان میرود
رییس جمهور اشرف غنی در سخنرانی اش به مناسبت عید سعید فطر گفت که در اوایل ماه سرطان سال روان هجری خورشیدی به پاکستان خواهد رفت. آقای غنی گفت: «دعوت عمران خان را جهت سفر به اسلام آباد پذیرفتم و به تاریخ شش سرطان به آن کشور سفر خواهم داشت.» او با اشاره به دیدار اخیرش با نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری های اسلامی در شهر مکه، گفت که با عمران خان نشست خوبی داشته است. او افزود: «با عمران خان نشست خوبی داشتیم، مجالس تشریفاتی نیاز نیست، باید مجالس عملی باشد. مجالس تشریفاتی نیاز نیست، باید مجالس عملی باشد.» او در ادامه گفت که تدبیر، تحمل و تفکر منسجم نیاز است تا صفحه جدید تاریخی در مناسبات دو کشور باز گردد و به دقت باید پیش برویم تا به یک نقشۀ کار عملی دست یابیم. این درحالی است که روز جمعه رییس جمهور غنی که برای حضور در نشست سازمان همکاری های اسلامی به عربستان سعودی رفته بود، (جمعه، ۱۰جوزا) در حاشیۀ این نشست با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. دفتر نخست وزیر پاکستان می گوید که دوطرف دربارۀ روابط دوجانبه میان افغانستان و پاکستان و نیز روند صلح گفت وگو کردند. عمران خان، گفته است که از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان ها پشتیبانی می کند و در راستای تأمین صلح در افغانستان تلاش خواهد کرد. در همین حال ریاست جمهوری در یک خبرنامه می گوید که رییس جمهور غنی و عمران خان درباره روابط دوجانبه، اتصال منطقوی، تجارت، صلح و امنیت بحث کردند. در خبرنامه آمده است که عمران خان وعده سپرده است تا مشکل پروازهای افغانستان از حریم فضایی پاکستان به هند را حل سازد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





