google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
حمله هوایی نظامیان امریکایی به غیرنظامیان در شمال افغانستان
بر اثر حمله هوایی نظامیان امریکایی به غیرنظامیان در ولایت فاریاب در شمال افغانستان ۹ نفر کشته شدند. حمله هوایی نیروهای امریکایی در شهرستان «قیصار» ولایت فاریاب جان 9 غیرنظامی افغانستانی را گرفت. به نقل از اسپوتنیک، طالبان نیز در بیانیه ای اظهارداشت که در عملیات بازرسی خانه به خانه، نظامیان امریکایی 6 غیرنظامی را با خود بردند و سه موبایل فروشی را نیز غارت کردند. حمله هوایی نیروهای امریکایی در منطقه «شاخ» صورت گرفته است. دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» چندی قبل اعلام کرد که در شش ماه نخست سال گذشته 149 غیرنظامی در حملات هوایی کشته و 204 تن دیگر نیز زخمی شدند. تلفات حملات هوایی به غیرنظامیان افغانستانی نسبت به سال 2017 52 درصد افزایش داشته است. یوناما در ادامه از تمام طرف های درگیری خواسته بود که به تعهدات خود برای حفاظت غیرنظامیان در حملات پایبند باشند و از عاملان حمله هوایی اخیر نیز خواست تا زمینه تحقیق مستقل، بی طرفانه، شفاف و موثر درباره این رویدادها را فراهم کنند. به گفته دفتر نمایندگی سازمان ملل، بیش از نیمی از تلفات غیرنظامیان افغانستانی در حملات هوایی را زنان و کودکان تشکیل می دهند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





