google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
سفر تیم مخالفان غنی به بلخ
حنیف اتمر با شماری از اعضای تیم صلح و اعتدال صبح امروز به ولایت بلخ آمده است. به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، حنیف اتمر، یونس قانونی و برخی دیگری از رهبران تیم انتخابات صلح و اعتدال صبح امروز دوشنبه (5 حمل) وارد شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ شدند. این در حالی است که پیش از این معرفی عبدالرقیب مبارز فرمانده جدید پلیس ولایت بلخ به جای اکرم سامع فرمانده سابق این ولایت، با واکنش تند استاد عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی مواجه شده بود و این مساله سبب تنش در بلخ شد. تیم صلح و اعتدال با نشر اعلامیه ای، حکومت را به کودتای نظامی در بلخ متهم کرد. رهبری تیم انتخاباتی صلح و اعتدال، در واکنش به معرفی فرمانده پلیس بلخ با استفاده از زور نظامی به روز پنجشنبه (23 حوت) تاکید کرد که اقدامات خلاف تعهدات و اجراآت غیرقانونی از سوی حکومت بدون رعایت مصلحت امور مملکت در حال تطبیق است. استاد عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفته بود که معرفی فرمانده جدید بلخ خلاف توافقنامه قبلی او با حکومت بوده و مورد قبول نیست. اما؛ پس از آن حکومت، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی سرپرست وزارت داخله را برای کاهش تنش به بلخ فرستاد. این مقام ها طی ملاقات با استاد عطا محمد نور به او وعده دادند که پیشنهادات آقای نور را برای کاهش تنش در بلخ به حکومت انتقال می دهند. گفتنی است که مراسم تجلیل از سال نو خورشیدی نیز در ولایت بلخ زیر سایه همین تنشها در بلخ برگزار شد و رییس جمهور غنی نیز در این مراسم شرکت کرد.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





