google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
فرهمند: نظام الدین قیصاری در نتیجۀ لت و کوب در وضعیت بد صحی به سر می برد
عتایت الله بابر فرهمند، رییس دفتر جنرال عبدال رشید دوستم، معاون اول ریاست جهوری افغانستان می گوید که نظام الدین قیصاری، فرمان ده امنیه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب در وضعیت بد صحی به سر می برد. آقای فرهمند می گوید که نیروهای ویژۀ ارتش نمایندۀ ارشد جنرال دوستم را به شدت لت وکوب کرده و و سه نگه بان وی را کشته و چندین تن شان را نیز زخمی کرده اند. رییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری می گوید که آقای قیصاری در نتیجۀ لت وکوب در حال حاضر در حالت بد صحی به سر می برد. افراد نزدیک به آقای دوستم می گویند که مسؤولان نظامی به بهانۀ دعوت در جلسه یی، نظام الدین قیصاری، نمایندۀ جنرال دوستم را با نگه بانانش بازداشت و به مرکز افغانستان انتقال داده اند. از سوی هم، مسؤولان ارتش در قول اردوی شاهین روز گذشته گفته اند که نیروهای کماندو پس از آن آقای قیصاری را بازداشت کرده که جلسۀ امنیتی را اخلال و اشتراک کننده گان را توهین و تهدید به مرگ کرده است. محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخن گوی وزارت دفاع ملی نیز روز گذشته تایید کرده که نظام الدین قیصاری، فرمان ده امنیه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب به مرکز انتقال داده شده است. آقای رادمنش گفت که آقای قیصاری زیر بررسی قرار تا روشن موضوع قرار دارد. گفتنی ست که بازداشت آقای قیصاری با واکنش های گوناگون از جمله جنرال عبدال رشید دوستم، محمد محقق و عطامحمد نور روبرو شده است. از سوی هم با بازداشت نمایندۀ ارشد جنرال دوستم، تظاهرات های گسترده را شماری از ولایت های شمالی را راه اندازی کرده که در ولایت فاریاب اعتراض ها به خشونت کشانیده شده است. گزارش شده که اعتراض کننده گان بخشی از ساختمان ولایت فاریاب را با چندین عراده موتر دولتی پس از آن به آتش کشیدند که چندین از معترضان در اثر درگیری ها کشته شده اند.
نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





