google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
نیروهای خارجی طالبان را تجهیز میکنند
عضو شورای ولـایتی هرات:
عضو شورای ولایتی هرات گفت: نیروهای خارجی در برخی مناطق کشور طالبان را تجهیز می کنند. به گزارش انصار به نقل از خبرگزاری فارس، (نور محمد ظریفی) یکی از اعضای شورای ولایتی هرات گفت: شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد نیروهای خارجی در برخی مناطق افغانستان طالبان را تجهیز می کنند. به نقل از خبرگزاری (آواپرس)، این عضو شورای ولایتی هرات افزود: اسنادی در اختیار دارد که نیروهای نظامی خارجی به طالبان کمک های لجیستکی کرده و نیازهای آنان را تأمین می کنند. وی نیروهای خارجی را متهم کرد که هنگام حمله طالبان به نیروهای افغان، هنگامی که این حملات در نزدیکی پایگاه های آنان نیز رخ می دهد، آنها هیچ واکنشی نشان نمی دهند. این عضو شورای ولایتی هرات تصریح کرد: اسناد و شواهدی در اختیار این شورا و شماری از بزرگان این ولایت وجود دارد که نیروهای خارجی در مناطقی از هرات از جمله (شیندند) و (ادرسکن) کانتینرهایی را به شکل هوایی به موقعیت طالبان منتقل می کنند که گفته می شود مملو از سلاح و مهمات هستند. پیش از این نیز تعداد از نمایندگان مجلس سنای افغانستان نسبت به کمک های مالی و نظامی نیروهای خارجی ابراز نگرانی کرده بودند. چندی پیش (زلمی زابلی) رئیس کمیسیون رسیدگی به شکایات مجلس سنا در صحن علنی مجلس سنا اعلام کرد که نظامیان امریکایی در بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان دست دارند. وی به نقل از مسئولان امنیتی ولایت زابل بیان داشت که نظامیان امریکایی 3 کانتینر تجهیزات نظامی را در یکی از مناطق ولایت (زابل) در اختیار شبه نظامیان طالبان قرار داده اند. 10 روز پیش وزارت داخله به خاطر روشن شدن موضوع و رفع نگرانی نمایندگان مردم افغانستان، با ارسال نامه ای به فرماندهی نیروهای ناتو در کشور، خواستار توضیح درباره انتقال این کانتینرها به ولایت (زابل) شد. نظرات خوانندگان
شما نفر اولی هستید که برای مطلب فوق نظرتان را مینویسید. نظرات بعد از تایید نشان داده میشوند. |
انصارپرس؛ آزاد و مستقل با روایت بیطرفانه از جهان در خدمت مردم |
افغانستان
ایران
بین المللی
فرهنگی و هنری
اجتماعی
اقتصادی
پزشکی |
علمی و فناوری
ورزشی
مقالـات
مصاحبه |
درباره ما
تماس با ما
با ما تبلیغ کنید |





