google.com, pub-6867310892380113, DIRECT, f08c47fec0942fa0 ** ** **
|
ایران پاسخ به تجاوزات امریکا را حق دفاع مشروع خواند
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات هوایی امریکا به سواحل جنوبی ایران و حمله همزمان اسرائیل به لبنان را محکوم کرده و آن را نقض منشور سازمان ملل و یادداشت تفاهم خاتمه جنگ دانست و بر حق دفاع مشروع تأکید کرد.
به گزارش انصارپرس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیهای رسمی، حملات هوایی ارتش ایالات متحده امریکا به چند نقطه در سواحل جنوبی ایران در شامگاه جمعه 6 سرطان را بهشدت محکوم کرد. در این بیانیه آمده است این حملات که تأسیسات نظارت ساحلی ایران را هدف قرار دادهاند، نقض آشکار بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و همچنین نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ 28 جوزا 1405 محسوب میشود. همزمان، حمله همزمان اسرائیل به لبنان نیز در این بیانیه بهعنوان اقدامی هماهنگ با امریکا و در تعارض با تعهدات بینالمللی محکوم شده است. وزارت امور خارجه با تأکید بر حق ذاتی ایران برای دفاع مشروع طبق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه تجاوز، با تمام توان از حاکمیت، امنیت و منافع ملی خود دفاع خواهد کرد. در ادامه این بیانیه تصریح شده است که اقدامات دفاعی نیروهای مسلح ایران علیه اهداف مرتبط با نیروهای متجاوز، در چارچوب همین حق قانونی صورت گرفته و مسئولیت پیامدهای تنشها بر عهده طرفهای متجاوز و همدست آنهاست. همچنین بر ضرورت پایبندی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به اصول حسن همجواری و جلوگیری از استفاده از قلمرو و امکانات آنان برای اقدامات تجاوزکارانه تأکید شده است. در پایان، از دبیرکل و نهادهای مسئول بینالمللی سازمان ملل متحد خواسته شده است در برابر نقض اصول منشور و حقوق بینالملل بیتفاوت نبوده و به مسئولیتهای خود در حفظ صلح و امنیت بینالمللی عمل کنند.
Readers comments
You are the first person to comment on this article. Comments are displayed after verification. |
|
Ansar Press; Free and independent with impartial reports from the world at the service of the people |
U.S
Afghanistan
Iran
International
Social
Economic
Articles |
Athletic
Read
Science
Medical
Interview
Art and Culture
Travel |
About Us
Contact Us
Advertise with Us |





